Ce trebuie sa mai faci dupa infiintarea unei firme (S.R.L.)

Tocmai ai ridicat actele pentru noua firma, insa nu s-a terminat aici cu birocratia. Exista cateva registre pe care firmele sunt obligate sa le detina, si pe langa acestea trebuie sa te ocupi si de afisarea la sediu a tuturor actelor cerute de legislatia romana. In cele ce urmeaza vom prezenta registrele necesare, documentele care trebuie intocmite si documentele care trebuie afisate la sediu.

Registrul Unic de Control (RUC)

Registrul unic de control trebuie procurat in maxim 30 de zile de de la infiintarea societatii si se procura de la administratia financiara. Este necesarea procurarea cate unui registru de control pentru sediu social si pentru fiecare punct de lucru. Acest registru este utilizat in cazul controalelor din partea institutiilor statului, iar organele de control completeaza in el date precum obiectivul controlului, inspectorii, data controlului, etc.

Pentru procurarea registrului unic de control sunt necesare urmatoarele documente:

  • cerere (in functie de atitudinea functionarilor, este posibil sa poata fi procurat si printr-o solicitare verbala)
  • copie dupa certificatul de inregistrare al societatii comerciale
  • imputernicire (in cazul in care persoana care procura registrul unic de control nu este reprezentant legal al societatii)
  • copie dupa cartea de identitate

Decizia interna privind numerotarea documentelor financiar contabile

Legislatia impune necesitatea intocmirii unei decizii interne prin care sa se decida ce persoana se ocupa de gestionarea seriilor si numerelelor aferente facturilor, chitantelor si avizelor de insotire a marfii.

Documentele care trebuie afisate la sediul firmei

Conform cerintelor legislatiei in vigoare, la sediul firmei este necesara afisarea documentelor urmatoare:

  • programul de functionare / de lucru cu publicul, inclusiv eventualele pauze de masa
  • certificatul de inregistrare al societatii comerciale (este suficienta o copie)
  • certificatele constatatoare si autorizatiile (sunt suficiente copiile)
  • limita inferioara si limita superioara de adaos practicat (valabil in cazul societatilor care desfasoara activitati de comert)
  • telefonul pentru oficiul de protectie a consumatorului (afisat conform modelului de placuta InfoCons)
  • textul privind obligatia clientilor de a solicita si pastra bonul fiscal pana la iesirea din unitate (acolo unde este cazul)
  • planul de evacuare in caz de incendiu

 

* Nu raspundem de acuratetea informatiilor oferite prin acest material. Materialul este prezentat doar cu scop informativ si nu raspundem de eventualele pierderi sau pagube provocate de informatiile inexacte din acest material.

Publicat pe 11/06/2013 la 07:13 de Bogdan-Florin Florea in . Taguri , , , , , , , , , ,

If you liked this article you can add me to Twitter

Comenteaza Ce trebuie sa mai faci dupa infiintarea unei firme (S.R.L.)

Trackbacks are disabled

ANPC